loading...

برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران

به برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران خوش آمدید.

بازدید : 52460
شنبه 4 دی 1400 زمان : 22:51

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک سدیم بیش از حد نیز از کبد دفع می شود. رژیم کتوژنیک به رژیم کمکربوهیدرات معروف است که بدن با مصرف کم کربوهیدرات، کتون را در کبد تولید میکند تا انرژی تولید کند.

رژیم آنلاین کتوژنیک

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر مطلب برای شما مفید بود؟ بله؛ ولی همانند رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات با مقادیر متوسط، موثر نخواهد بود. رژیم کتوژنیک از دهه ۱۹۲۰ به عنوان یک رژیم غذایی موثر برای درمان صرع به خصوص برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو مبتلا بودند، شناخته شده است. رژیم کتوژنیک که همچنین به عنوان “رژیم کتو” - شناخته می شود اخیرا در برنامه های کاهش وزن توسط افراد مشهوری در جامعه مورد استفاد و تبلیغ قرار گرفته است .

کودک و والدین کاملاً باید در مورد رژیم غذایی آموزش ببینند و اطلاعات لازم قبل از بازگشت به خانه به آنها داده شود. با مشاهده آن ، فرد مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کند و از گرسنگی رنج نمی برد. زمانی که بدن احتیاج به انرژی دارد ولی نمیتواند آن را از کربوهیدرات مواد غذایی در بدن تامین کند، مجبور میشود چربی بدن را بسوزاند، در این میان کتون به وجود میآید.

رژیم کتوژنیک آنلاین

رژیم کتوژنیک به دلیل این که بدن مقدار بیشتری پروتئین، اجسام کتونی در بدن زیاد می شوند و قند خون و انسولین کاهش پیدا می کند، نسبت به رژیم ها با کالری محدود برتری پیدا می کند. استفاده از مواد کتونی در مغز به جای گلوکز منجر می شود تا حملات صرع و تشنج کاهش یابد.

رژیم کتوژنیک دکتر

انواع مواد خوراکی تهیه شده با آرد مانند نان، مافین ها، پاستا و غیره.

در ایالات متحده آمریکا یکی از پرطرفدارترین رژیم ها، رژیم کتوژنیک است. البته با وجود ایجاد خستگی در این افراد، معتقد است این خستگی قابل کنترل است. ایشان معتقد است که وقتی بدن به حالت کتوز می رود، ممکن است در مواقعی، بجای چربی، عضلات بدن از دست بروند و این باعث به وجود آمدن خستگی مفرط خواهد شد و مدام حالت گرسنگی به شخص دست خواهد داد.

رژیم کتوژنیک

آنها تشویق به ادامه روند کاهش وزن خواهند شد. ایشان به وسیله رژیم کتوژنیک توانستند به عده زیادی برای کاهش وزن سریع کمک کنند.

دریافت رژیم کتوژنیک انلاین

اما چیزی که کاملاً مشخص است و همگی اعتقاد دارند، کاهش وزن سریع در این رژیم می باشد. اگر به تازگی واژه کتوژنیک به گوشتان رسیده و به هوای کاهش وزن میخواهید از این رژیم پیروی کنید، بهتر است درباره آن مطالعه و تحقیق کرده و اگر متقاعد به استفاده از این روش شدید حتما از قبل با نظر و اجازه دکتر این کار را انجام دهید، چرا که نظرات ضد و نقیضی درباره این رژیم وجود دارد. رژیم کتوژنیک هدفمند که فرد زمانی که فعالیت ورزشی انجام میدهد، میتواند قبل از آن، میزان کربوهیدرات را زیاد کند. برخی تحقیقات حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد تا کنترل قند خون بهتر شود.

متخصص رژیم کتوژنیک

کتوز زمانی اتفاق می افتد که شخص کربوهیدرات مصرف نمی کند و با مصرف کم آن مولکولی به نام کتون در جریان خون بوجود می آید. کتوز شکل خفیفی از کتواسیدوسیز است و کتواسیدوسیز یکی از عوامل تأثیرگزار روی بیماران دیابتی نوع اول است که یکی از دلایل مرگ افراد دیابتی، خصوصاً زیر ۲۴ سال است.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

برای به حداقل رساندن این مسئله ، می توانید برای چند هفته اول رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. رژیم کتو کوتاه مدته و در هفته ی اول حالت های ناخوشایندی رو ایجاد می کنه که البته به زودی برطرف میشه.

همچنین برخی متخصصان معتقدند رژیم کتوژنیک یک رژیمی است که در کوتاه مدت جواب می دهند و آن را به هیچ وجه برای زمان طولانی پیشنهاد نمی کنند. دکتر رژیم کتوژنیک اما در عین حال بت کلین معتقد است به دلیل تفاوت افراد، الزاماً رژیم کتوژنیک برای همه جواب مثبت نمی دهد. به همین دلیل تمام کسانی که به دنبال لاغری، فیتنس و یا داشتن یک برنامه غذایی سالم هستند مرتباً در پی رژیم های غذایی مختلف هستند.

دکتر متخصص رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن (بعضاً شدید) می شود و این خود به افراد دارای اضافه وزن یا چاق انگیزه می دهد.

در تحقیقات این رژیم به طور کلی برای لاغری افراد بسیار چاق اثربخش است. اما از طرف دیگر برخی تحقیقات بالینی نشان می دهد برخی از افرادی که به این روش وزن خود را کم کرده اند، بعد از مدتی مجدداً برگشت وزن داشته اند. همچنین این حالت بعد از ورزش طولانی مدت و در دوران بارداری هم به وجود میآید. پس در نهایت دقت رژیم مناسب خود را انتخاب نمایید تا در دراز مدت در شما حس خوب و رضایت را به وجود آورد. این کاهش مصرف کربوهیدرات ممکن است سخت به نظر برسد، اما خبر خوب این است که شما می توانید از بسیاری از مواد غذایی مغذی به راحتی استفاده کنید.

زمانی که شما مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مصرف کنید، بدن شما گلوکز و انسولین تولید میکند که گلوکز درواقع عامل تامین انرژی بدن است و انسولین هم به عملکرد گلوکز در جریان خون کمک میکند. وقتی سطح کربوهیدرات کم شود، سطح قند خون نیز کم می شود، و بدن برای جبران آن شروع به شکستن چربی ها می کند تا از انرژی آن استفاده کند. هورمون انسولین در بدن مسئول کنترل قند خون است و البته بر سوخت و ساز چربی و پروتئین هم تاثیر میگذارد. در رژیم کتوژنیک این سوخت و ساز سریعتر انجام میشود و شما مجبور نیستید قند را در بدن ذخیره کنید.

محققان آمریکایی در مطالعه روی تعدادی موش آزمایشگاهی دریافتند: رژیم غذایی کتوژنیک که سرشار از چربی، پروتئین و کربوهیدرات کم است، علاوه بر آنکه به کاهش وزن و بهبود وضعیت عمومی بدن کمک میکند، میتواند از تشنجهای ناشی از بیماری صرع جلوگیری کند. درواقع بت کلین بر این باور هستند که هر کسی باید شناخت خوبی از بدن خود داشته باشد و بتواند پس از مدت کوتاهی به واکنش های بدن خود در برابر رژیم کتوژنیک و یا هر رژیم دیگر دقت کند و آن را درک کند.

با این حال، تنها چند مطالعه اثرات مثبت KMT را بر روی بیماران مبتلا به بیماری مزمن نشان میدهد. از طرفی بت کلین، در بیمارستان کودکان کلیولند، برای رفع علائم کودکان مبتلا به صرع، مدتها از رژیم کتوژنیک استفاده کرده است. البته لازم به ذکر می باشد که بدن برای حفظ سلامت و تندرستی خود نیاز به همه گروه های غذایی دارد. درواقع در حالت طبیعی در بدن کتون ساخته نمیشود اما زمانی که کربوهیدرات کمی را به بدنتان وارد کنید، کتون ساخته شده و فرایند کتوزیس به وجود میآید. تخم مرغ: این خوراک باید در نمونه طبیعی و سالم تهیه شه.

به عنوان مثال، یک فرد متوسط در رژیم غذایی DASH حدود ۵ واحد سبزیجات، ۵ واحد میوه، ۷ واحد کربوهیدرات سالم مانند غلات کامل، ۲ واحد لبنیات کم چرب و ۲ واحد یا کمتر گوشت بدون چربی در هر روز را دریافت میکند. در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کم، چربی زیاد، پروتئین متوسط توصیه میشود و کربوهیدرات باید از سبزیجات بینشاسته، مغزدانهها و دانهها تأمین شود. برخی این رژیم را به ورزشکاران نیز توصیه می کنند. رژیم کتوژنیک از جمله رژیمهای غذایی مفید برای ورزشکاران به خصوص دوچرخهسواران و دوندگان دوی استقامت است. حتی ممکن است درمورد برخی افراد یا ورزشکاران نتیجه معکوس و بد داشته باشد.

از آنجا که رژیم کتوژنیک کامل است، بسته به سطح فعالیت شما ممکن است فقط یک یا دو میان وعده در روز نیاز داشته باشید. کارشناس به اندام۲۵ آبان ۱۳۹۸ سلام و روز بخیر. کسانی که از این رژیم استفاده می کنند، می گویند ظرف ۱۰ روز می توان مقدار قابل توجهی وزن خود را کم کنید و انرژی نسبتاً خوبی به دست آورید. مقدار کربوهیدرات موجود در محصولات سویا مانند توفو و تمپه متفاوت است اما به طور میانگین در نصف فنجان از این مواد پخته شده ۱ تا ۳ گرم کربوهیدرات خالص قرار دارد. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتیین: این رژیم بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتر ی دارد .

رژیم کتوژنیک استاندارد که در آن فرد، مجاز به مصرف میزان کمی از کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که شبیه به کتوژنیک استاندارد است اما میزان پروتئین آن بیشتر است. حتی خانم لیزا سیمپرمن، متخصص بالینی دانشگاه کلیولند، معتقد است با رژیم کتوژنیک بیشتر آب بدن است که کاهش می یابد. کتوزیس یک حالت متابولیکی است که بدن برای زنده ماندن انجام میدهد. به این شکل که یک کالا به تعداد مشخصی وجود دارد و فروشنده نیز قصد فروش آن را به بیشترین تعداد مشتری به اشکال مختلف از جمله تبلیغات دارد.

از طرفی برخی دیگر معتقدند عضله از بین نمی رود بلکه برای کسانی که قصد دارند عضله سازی کنند این رژیم مفید نیست. امروز در این مطلب تصمیم گرفتیم به توضیح این رژیم، مزایا و معایب آن بپردازیم تا اگر قصد لاغری دارید با آگاهی بیشتری رژیم خود را انتخاب کنید. این نوع از رژیم کتوژنیک می تواند به شما این امکان را دهد که تنها در برخی از مواقع کربوهیدرات را برای رژیم غذایی خود در نظر بگیرید و آن ها را درطول وعدههای غذایی خود بگنجانید. مکمل هایی مانند: روغن MCT یا کتون نیز می تواند به شما کمک کند. اگر فرزندتون دچار اضافه وزن هست می تونید با مشاور تغذیه مشورت کنید و یا با ثبت نام در کلاس های ورزشی میزان کالری سوزیشونو افزایش بدین. در رژیم کتوژنیک بسیار کم یا اصلاً هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی شود و بدن را به حالت کتوز می برد.

با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند کتوز خود لزوماً مضر نیست. ایشان توانسته است تشنج نیمی از کودکانی که در رژیم کتوژنیک هستند را کاهش دهد. با وجود مطالبی که ذکر شد، حتی کارشناسان امور تغذیه در مواردی درباره این رژیم اختلاف نظر دارند. در واقع حتی BMI برابر ۲۵ هم برای اکثر رژیم گیرندهها غیر عاقلانه است. بلکه الگویی برای انتخاب مواد اولیه پیشنهاد شده است. دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
به برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران خوش آمدید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 418
  • بازدید سال : 1580
  • بازدید کلی : 103039
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی