loading...

برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران

به برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران خوش آمدید.

بازدید : 1229
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 زمان : 12:56

اینکه یک تکه فرش دستباف چندین میلیون تومان است، بسیاری از عروسخانمها را به این سمت واداشته که از انواع فرشهای ماشینی برای جهیزیه خود تهیه کنند. بر اساس روایت روضةالعقول و مرزباننامه، ضحّاک برای کشتن و مداوای زخم دوش خویش، برادر، پسر و شوهر زنی به نام هنبوی را به زندان میافکند و هنگامی که زن مخیّر میشود، یکی از آنها را انتخاب کند تا از مرگ نجات یابد، او برادر خود را انتخاب میکند (وراوینی،1370: 50).

ویل دورانت درجلد اوّل تاریخ تمدن این حکایت را با قدری تغییر ذکر میکند و نتیجهای از آن میگیرد که باز نشان از کهنگی روایت مرزباننامه دارد. 3- تاریخ تألیف اصل این کتاب، بر اساس ادعای صاحب قابوس نامه و سعدّ الدین وراوینی، سدة چهارم هجری است و به وسیلة مرزبان بن رستم انجام شده است؛ اما وی حکایات و وقایع تاریخی را فقط از کتب قدیمی تری که در اختیار داشته، در کنار هم نهاده و به شکل کتابی در آورده است.

استقرا و احصای واژگانی از این دست در این قاموس، موضوعی تحقیقی است که راقم این سطور آن را به انجام رسانیده، البته پس از استخراج آنها، بحث درباره اتیمولوژی و ریشة آنها و مقایسه با اصل آنها و بررسی لغوی ِ تغییراتی که در چنین واژههایی حادث شده، آمده است.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. نگارندگان در این پژوهش میکوشند با مشخصکردن الگوهای استعاری عشق در غزلیات شمس برپایة نظریة معاصر استعاره، بهویژه دیدگاه کوچش، نشان دهند که مولانا برای مفهومسازی عشق چگونه از قرآن بهره گرفته است تا با این شیوه به اصل مشترک مفهومسازی در این دو اثر پی برده شود. افزونبر تلفیق و گسترش، معشوق ـ باتوجهبه تداعی آیۀ «هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ» (حدید: ۳) ـ هم مانند مبدأ سفر و هم مانند مقصد سفر در ذهن انگیخته میشود؛ یعنی اول و آخر هر سفر و هر عشقی، معشوق یا خداوند است و این همان چیزی است که شعر مولانا و مفهومسازیهای عارفانة او را ـ بهسبب پیرویاش از نظام فکری و جهانبینی عرفان اسلامی ـ از سایر مفهومسازیهای بهظاهر مشابه جدا میکند. از این جهت سزاوار است اگر او را با عنوان پایه­گذار بوطیقای غزل عرفانی به شمار آوریم. وجه تسمیة تبریز را با کوههای آتشفشانی سهند مرتبط دانسته و نامگذاری شهر را به پیش از دورة ساسانی و شاید اشکانی نسبت داده است. رابطة بین هویت، زمینهگرایی و رقابتپذیری هویتی در قالب دیاگرام زیر جالب توجه است. برای انجام پژوهش نخست با روش پژوهش توصیفی و تحلیلی و شیوة مطالعة کتابخانهای و اسنادی، زمینهها و مزایای رقابتپذیری شهر تبریز استخراج و دستهبندی شدند.

رقابتپذیری شهری در صورتی که با ریشهها و اصالتهای شهر و منطقه توأم باشد، مزایای رقابتی شهر و منطقه را تضمین خواهد کرد و آیندهای ماندگار و توسعهای پایدار رقم خواهد زد. شناخت زمینههای ارزشمند هویتی شهرها و مناطق برای توانمندسازی و پایداری و تمرکز و تأکید بر آنها به ارتقای رقابتپذیری آنها کمک میکند؛ به بیان دیگر زمینهها محل رشد، ترقی و قدرت رقابتی شهرها و مناطق هستند. در این زمینه برندسازی معطوف به اصالت شهر، رویکردی راهبردی و باهویت است و از ظرفیتهای زیادی در توانمندسازی شهر و شهروندان برخوردار است. رنگ سرخی است که پوست را در چرمسازی با آن رنگمیکنند. از آن جا که رو تختیها و پرده ها سفید است می توان از رنگ های مختلف فرش در این ترکیب استفاده کرد که در این جا یک فرش رنگی در رنگ های مختلف استفاده شده است . مزیت رقابتی پایدار در یک اقتصاد جهانی تا حد زیادی منطقهای و محلی است (داداشپور و احمدی، 1389: 60). این مزایای رقابتی محلی در شهرها و مناطق، همان زمینههای ارزشمند بومی هستند که نیازمند برنامهریزی معطوف به زمینههای هویتی است و با روشهای نوآورانه، رفع موانع سیاسی و قانونی، ایجاد صرفة اقتصادی و ارتقای کیفیات محصول و برندسازی در مقیاسهای منطقهای، ملی و بینالمللی به بهبود وضعیت رقابتپذیری کمک میکند.

عربی شدة «شکر» است. شهر تبریز، یکی از شش شهر فرهنگی مهم کشور است و بناهای تاریخی، باستانی و مذهبی متعددی دارد. پارچههای گرانبها و مرغوب و فرشهای عالی و ابریشمی نیز از صادرات مهم تبریز محسوب میشده و این شهر مرکز مبادلة پارچههای ابریشمی چین به اروپا و اجناس کشورهای اروپایی به خاور دور بوده است. که به نام گلیم فرش های راه رو و پله نیز شناخته می شود. توجه داشته باشید به دلیل نوسان قیمتها هزینه سفارش غیر قطعی است و مبلغ نهایی سفارش بر اساس قیمت روز تحویل سفارش محاسبه و دریافت میشود (امکان افزایش قیمت می باشد). در ادبیّات عرب نیز پس از جنگ جهانی دوم و بروز حوادثی چون تشکیل کشور صهیونیستی به پایتختی اورشلیم در سال 1948 میلادی، سقوط رژیم سلطنتی مصر در سال 1952 میلادی و سقوط فیصل دوم در عراق در سال 1958 میلادی و در نتیجة آنها شکلگیری فاصلة طبقاتی و وضعیّت بد اقتصادی، زمینة ظهور آثار رئالیستی و ناتورالیستی فراهم میگردد، به گونهایکه سرهنگ غلامرضا نجاتی در کتاب جنبشهای ملّی مصر اذعان میدارد که در این سالها «فاصلة طبقاتی زیاد شده بود و یا حتّی زندگی طبقة متوسّط مانند زندگی مردم فقیر و کمدرآمد شهری شد»3 (نجاتی، 1365: 65(. بعد از شکست اعراب از اسرائیل در جنگ 1967 میلادی، این دید رئالیستی اندکی تندتر شد و جنبة ناتورالیستی گرفت.

بعضی از این ظرفیتها در مقیاسهای فراشهری نیز از عملکرد و شهرتی جهانی برخوردارند. ازلحاظ قدمت نیز بازار تبریز، یکی از قدیمیترین بازارهای ایران در دورة پس از اسلام به شمار میآید. شهر تبریز از دورة فتحعلیشاه از یک سو به دلیل اقامت ولیعهد قاجاری در آن و از سوی دیگر به دلیل نزدیکی به قفقاز، گرجستان و عثمانی، به کانون مبادلات فرهنگی و اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایة شمالی و شمال غربی بدل شد. بافت تاریخی و باستانی بیانکنندة هویت یک شهر است. در این شهر 1800 مکان با ارزش تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی استان آذربایجان شرقی ثبت شده است. در بافت تاریخی تبریز، تخریب بازارچة سمارسازان و درب باغمیشه و احداث مصلی در مجاورت ارگ علیشاه از نمونههای بیتوجهی به بناهای تاریخی است. او شاعر دورة انتقال است و غزلیات او سروده­هایی هستند که نقش حلقة انتقال از دورة «مستقل­نبودن فرم غزل» به عصر «استقلال غزل از قصیده» را بر عهده دارند. شتاب گسترش شهری و بارگذاریهای بیش از حد صنعتی، ساختمانی و جمعیتی موجب بروز مسائلی در ابعاد مختلف زیستمحیطی، اجتماعی، فضایی و کالبدی شده و زمینههای هویتی شهر تبریز را تضعیف کرده است. زمینههای شهرها و مناطق برخاسته از ابعاد سازندة مکانی، زمانی، فرهنگی، اجتماعی و سایر مؤلفههای وجودی است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
به برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران خوش آمدید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 360
  • بازدید سال : 1968
  • بازدید کلی : 103427
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی