loading...

برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران

به برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران خوش آمدید.

بازدید : 90
يکشنبه 10 بهمن 1400 زمان : 4:35

همه چیز درباره لنت ترمز خودرو

لنت ترمز از دو قسمت قدرتمند که به آن کفشک لنت و سایشی که لقه لنت می گویند ساخته شده است. روی اصطکاکی لنت بعد از فشردن پدال ترمز به روتور ترمز میچسبد و باعث ایست اتومبیل میشود. آزبست گرمای ایجاد شده لنت ناشی از سایش را می گرفت و پخش میکرد اما این آزبست یک زیان مهم داشت و آن تولید گرد و غبار حین ترمز گرفتن بود. ایران خودرو این گرد و غبارها برای سلامتی ضرر داشتند به همین علت درحال حاظر لنت ها از مواد آلی بی ضرر تولید میشوند که ساختار اغلب آنها شیشه، لاستیک و رزین است. زمان تعویض لنت ترمز لنتهای آلی یا غیر آزبستی باعث تولید آلودگی نمیشوند. چراغ هشدار تعویض لنت، اولین نشانه نیاز به تعویض لنت است که روی داشبورد خودرو قرار دارد.

راهنمای خرید دوچرخه برای کودکان

اگر به دنبال يک لنت ترمز خوب براي اتومبيل خود هستيد، مي‌توانيد به سراغ لنت‌هاي نيمه فلزي برويد. در توليد اين لنت‌ها از مقدار زيادي فلز استفاده شده که باعث مي‌شود عمر آنها افزايش پيدا کند. اگرچه مدت تعويض لنت‌هاي نيمه فلزي کمتر از نمونه‌هاي سراميکي است، اما اين لنت‌ها هم از کيفيت خوبي برخودارند و قيمت مناسبي هم دارند. همه افرادي که خودرو دارند، مي‌دانند که برخي قطعات به مرور زمان دچار استهلاک شده و بايد تعويض شوند.

استارت خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

لنت‌های ترمز عقب هم با توجه به فشار کمتری که تحمل می‌کنند (مخصوصا در ترمزهای کاسه‌ای) حدود دو برابر لنت‌های جلو عمر می‌کنند. در این بخش می‌خواهیم به صورت گام به گام نکات مربوط به لنت‌های ترمز و شیوه تعویض آنها را شرح دهیم تا تعمیرکار خودرو شخصی خود باشید. یکی از نکات مهم برای افزایش عمر لنت ترمز، کاهش دادن تعداد ترمز‌های ناگهانی است. مثلا وقتی که در حال نزدیک شدن به یک سرعت‌گیر یا چراغ قرمز هستید، قبل از اینکه به نقطه توقف برسید، سعی کنید از فاصله دور و کم‌کم سرعت خود را کاهش دهید و از ترمز گرفتن ناگهانی پرهیز کنید.

امکان دارد وزن بدنه اتوموبیل شما بالا باشد یا اینکه بار زیادی را نقل و انتقال دهید. تیم حرفه ای مت کار مفتخر است که با داشتن خدمات آنلاین در محل مشتری خدماتی با کیفیت به همشهریان عزیز ارائه دهد. خراب شدن آب بندهای آن­ها و وجود نشتی که هر یک نیاز به تعمیر خواهند داشت. رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک دیگه همیشه از قیمت خودروت آگاهی و کسی نمیتونه ازت کلاهبرداری کنه. به‌صورت کلی، دیسک ترک خورده، دیسک گود شده و دیسک کج جزو مواردی هستند که باید آن را جدی بگیرید.

آسیب‌های درج نرخ تولیدکننده

با این اوصاف طبیعتا قیمت این نوع لنت ترمز با توجه به اینکه کیفیت و طول عمر بیشتری دارد بالاتر از سایر لنت ترمزها است. اگر موقع رانندگی عادت به ایساکو ترمزهای ناگهانی دارید لنت های ترمز خیلی زودتر تمام می شوند. برهی از راننده ها بدون توجه با روشن شدن چراغ قرمز، پا را بر پدال ترمز می فشارند.

۲ نامیزان شدن فرمان خودرو

لنت‌های خودرو دارای شاخصی هستند که در صورت خورده شدن بیش از حد بخش مصرفی لنت‌ها، به دیسک ترمز برخورد کرده و صدایی شبیه به سوت یا سایش دو فلز به یکدیگر از خود منتشر می‌کنند. با شنیدن صدای سوت راننده پی می‌برد که زمان تعویض لنت فرا رسیده است. البته گاهی اوقات نیز صرفا به دلیل جنس خاص بخش مصرفی لنت و تماس آن با دیسک، ممکن است این صدای سوت شنیده شود که در این مواقع نشانه اتمام لنت نبوده و بعد از مدتی رفع خواهد شد. در بالای لنت‌ ترمز، یک‌تکه فلزی کوچک قرار دارد که به تشخیص این عارضه کمک می‌کند. پس از اتمام اصطلاحاً گوشت لنت ترمز، این تکه فلزی با روتور تماس پیدا کرده و به شما هشدار می‌دهد که لنت ترمز کاملاً تمام‌شده و باید آن را تعویض کنید.

در صورتی که قصد خرید لنت ترمز پژو 206 را دارید با مراجعه به صفحه لنت ترمز 206 محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر ضخامت به دست آمده کمتر از ۶٫۴ میلی‌متر است، زمان تعویض لنت عقب فرارسیده است. همچنین لازم به ذکر است که یک لنت نو معمولا چیزی در حدود ۱۳ میلی‌متر ضخامت دارد. چنانچه که بر روی لنت ترمز شما خط و خش مشاهده شد باید بدایند که عمر لنت ترمز شما به اتمام رسیده است و باید به فکر یک لنت ترمز جدید برای اتومبیلتان باشید. لنت‌های قدیمی به‌هیچ‌عنوان سطح صاف و مسطحی نخواهند داشت؛ بنابراین قرار دادن آن‌ها بر روی دیسک‌های جدید، برابر با آسیب‌زدن یا کوتاه‌کردن عمر قطعاتی است که به‌تازگی برای آن‌ها مبلغی را پرداخت کرده‌اید.

جذب رطوبت توسط روغن ترمز به دلیل کهنه شدن آن و یا گذشتن تاریخ مصرف آن. کشیده شدن فرمان هنگام ترمزاگر به هر دلیلی، نیروی ترمز به صورت متعادل (مساوی) به چرخهای چپ و راست در محور جلو یا عقب تقسیم نشود، فرمان به سمتی کشیده می شود که ترمز در آن طرف قویتر است. من یه سمند دارم دیسک و لنت رو عوض کردم سوت میکشه تعمیر گاه ها گفتن یه هفته استفاده کن درست میشه ولی من یک ماهه دارم استفاده می کنم ولی درست نشد. احتمالا بعد از مدتی که لنت ها کار کنند صدای آن‌ها قطع خواهد شد.

پس اگر برای طول عمر خودرو و سلامت سرنشینان اش اهمیت قائل اید بد نیست تا یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در خصوص تعویض لنت کامل کنید. در بازار لنت‌های ترمز در انواع مختلف همچون مواد آلی، مواد نیمه فلزی، مواد فلزی و سرامیکی عرضه می‌شوند. قبل از خرید لنت ترمز مهم است که مواد به کار رفته در ساخت لنت‌های ترمز را در نظر داشته باشید. با انتخاب لنت ترمز مناسب می‌توانید مطمئن شوید که تا مدت طولانی نیازی به تعویض آن نخواهید داشت. اما به هر حال با تمام شدن لنت باید به فکر عوض کردن آن باشید.

در این مطلب انزل وب، درباره تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین صحبت می‌کنیم. فرد عاقل در هنگام تعویض لنت ترمز تمام سیستم ترمز را بررسی می‌کند و حتی اگر اشخاص دیگری این کار را می‌کنند، از آن‌ها می‌خواهد تا تمام موارد ایمنی ترمز ماشین‌ را مورد بررسی قرار دهد. شما باید از کارایی درام و روتورها و دیگر بخش‌های سیستم ترمز مطمئن باشید که دچار نقص نشده باشند. زیرا سیستم ترمز یکپارچه بوده و اگر بخشی از آن دچار مشکل شود، ممکن است، در تمام سیستم اختلال ایجاد کند. این امر بسیار ضروری است که در هنگام عوض کردن لنت‌های ترمز حتما روغن ترمز جدید، جایگزین روغن ترمز قدیمی شود.

برای رفع مشکل در هنگام لرزش پدال ترمز، به مکانیک مراجعه کنید. توصیه ما به شما این است که هرگز تعویض لنت ترمز را به تعویق نیندازید؛ زیرا که رانندگی با ابزاری که عمر آن تمام شده، خسارات جبران‌ناپذیری به سیستم ترمز و خودرو شما وارد می‌کند. علامت دیگری گه نشان دهنده فرارسیدن زمان تعویض لنت ترمز عقب خودرو می باشد بالا آمدن ترمز دستی بیش از حالت عادی است که این مورد بطور کامل برای راننده قابل احساس می باشد. اگر پس از ریگلاژ این مورد برطرف نشد باید لنت بازدید و در صورت نیاز تعویض شود. زمان مناسب تعویض برای چرخ های عقب و جلو با یکدیگر فرق دارند به طورکلی می توان گفت چرخ های جلو زودتر به تعویض آن نیاز دارند.

دیسک ترمز یک صفحه آهنی است که در زمان ترمزگیری ، لنت از دو طرف به این قطعه می چسبد. ۳٫با خارج کردن کاسه مجموعه داخلی کاسه را مشاهده خواهید کرد. مراقب باشید که گرد لنت را تنفس نکنید چون بسیار خطرناک بوده و به دستگاه تنفسی آسیب جدی وارد می‌کند. اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود. از آنجایی که وظیفه لنت های ترمز، متوقف کردن خودرو است باید درباره یک موضوع یعنی “جرم” صحبت کنیم. واقعیت جرم یا به طور خاص متوقف کردن یک جرم معین مانند خودرو، ما را به یاد قوانین فیزیک می اندازد.

تشخیص تمام شدن لنت ترمزبدیهی‌ترین نشانه نیاز به تعویض لنت، چراغ هشدار تعویض لنت روی داشبورد است. در این شرایط حداقل یک دست از لنت‌های خودروی شما نیاز به تعویض دارند. در صورتی که بوی لنت را استشمام کردید، به‌ آرامی سرعت خودرو را کم کنید و در محلی امن توقف کنید تا لنت ترمز، دیسک‌ چرخ و کل سیستم‌ترمز خنک شود. سپس اولین مرکز فنی را پیدا کنید و برای بررسی خودرو به آنجا مراجعه کنید. بوی سوختگی لنت ترمز یکی از دلایل استفاده از لنت ترمز نامرغوب و یا وجود مشکل در سیستم ترمز است. توجه داشته باشید که در طول مسیر سرعت خودرو را بالا نبرید و به‌آهستگی رانندگی کنید تا مشکلات جدی‌تری بروز نکند و هزینه‌ی بیشتری را متقبل نشوید.

همانطور که می دانید ایجاد اصطکاک موجب کاهش سرعت هر نوع جسم متحرکی می شود و ترمز خودرو نیز مطابق با همین قاعده اصلی عمل می کند. در عین سادگی باید توجه زیادی داشته باشید و با دقت فراوان لنت را جدا و سپس تعویض کنید. البته اگر حس می‌کنید که شاید قدمی را اشتباه بردارید، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. برای اطمینان از سلامت لنت، امکان بررسی فیزیکی هم وجود دارد.

شاید تعجب کنید، اما می‌توان لنت ترمز خودرو را به‌سادگی و بدون نیاز به دستگاه‌های گران‌قیمت و پیشرفته تعویض کرد. علاوه بر این، تعویض لنت ترمز در خانه، هزینه‌های نگه‌داری و محافظت خودرو در بلندمدت را هم کاهش می‌دهد. از دیگر نشانه‌های پایان زمان تعویض لنت ترمز عقب اتومبیل بالا آوردن ترمز دستی بیش از حد مجاز است. در صورتی که بعد از رگلاژ این مشکل همچنان پابرجاست باید لنت ترمز را تعویض نمود. کلیهسیستمهای هیدرولیکیترمز از منبع روغن ترمز برخوردار هستند، توجه داشته باشبد که، نشتی در محفظه روغن خوردو خود نباشد در این صورت چنانچه سطح مایع ترمز پایین بود، به معنای اتمام لنت ترمز خودرو می‌باشد.

قطعه نیوز نوشت؛ اصطکاک حاصل از برخورد لنت ترمز با دیسک‌ها، استهلاک این قطعه را به دنبال دارد. استهلاک لنت باعث می‌شود اصطکاک کافی در برخورد آن با دیسک ایجاد نشود و توقف کردن خودرو دچار اختلال شود، بنابراین لنت پس از مدتی نیاز به تعویض با لنت جدید دارد. شاید شما مدت‌ها از خودرو خود استفاده نکرده باشید و این باعث زنگ‌زدگی دیسک چرخ می‌شود و شما در هنگام ترمز کردن احتمالا با دو مشکل روبرو می‌شوید یکی صدای لنت ترمز و دیگری لرزش خودرو در هنگام ترمز کردن. وقتی این اتفاق می افتد ، ترمزها نمی توانند به حالت طبیعی خود برگردند و چرخ آزادانه نمی چرخد .

چنانچه قطعات تعویضی توسط همیار خریداری شود، فاکتور خرید ارائه خواهد شد. کلیه خدمات تعویض لنت ترمز هوم سرویزشامل گارانتی تضمین کیفیت هستند. چرا باید لنت ترمز را عوض کرد؟از زمانی که ماشین تان را روشن می کنید تا رسیدن به مقصد و توقف خودرو، بارها و بارها لنت ترمز درگیر می شود. هر بار که می خواهید سرعت خودرو را کم کنید یا وقتی که قصد توقف کامل را دارید، فشار روی لنت ترمز خودرو ایجاد می شود.

"تماس با ما" با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سوال یا درخواست خود را مطرح کنید. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال‌کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید. نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده‌ی عملی و تجربه‌ی شخصی باشد و مزایا و معایب به‌صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیین‌شده درج شود.

یکی دیگر از روش های فهمیدن نقص داشتن لنت، دقت کردن به پدال ترمز میباشد. لرزیدن پدال ترمز در زمان رانندگی علامتی از نقص داشتن لنت ترمز لنت ترمز میباشد. ایضا اگر ترمز را فشار می‌دهید و صدایی نا آشنایی میشونید، باز هم گمان میرود امکان نقص در زمان تعویض لنت ترمز وجود دارد.

۱۰ نشانه و علائم خرابی لنت ترمز

اگر سیستم ترمز خودرو شما از نوع دیسکی باشد انجام این کار بسیار ساده تر از تعویض لنت ترمزهای کاسه ای است. لازم به ذکر است که با هر بار تعویض لنت­ های ترمز، دیسک­ ها را نیز باید کنترل کرد تا سیستم ترمز به طور کامل تعمیر شده باشد. در شرایط رانندگی ایده آل، باید هر 50،000 کیلومتر یکبار لنت­ های ترمز را تعویض کرد. به طور معمول موقع ترمز کردن، صدای عجیب و خاصی شنیده نمی شود. شنیدن هرگونه صدای اضافی به هنگام ترمز کردن نشان می دهد که زمان تعویض لنت ترمز رسیده است. در واقع صدا ناشی از برخورد قطعه فلزی است که می تواند به دلیل زنگ زدگی لنت ها باشد.

بردم نمایندگی و لنت های عقب را که صدا ازشون بود را عوض کردم. ۲۰۰ کیلومتر رفتم خوب بود الآن باز به صدا افتادن و جیغ میکشن. چه مشکلی داره و باید چه کاری بکنم؟ ترمز های عقبش کاسه ای هستن. یکی دیگر از راه‌های رفع صدای لنت ترمز استفاده از روغن است. این کار باعث جدا شدن همه ذرات از سطح دیسک می‌شود؛ در غیر این صورت ذرات مذکور بین دیسک و لنت‌ها باقی می‌مانند و شاهد پدیده لرزش و ایجاد صدا خواهیم بود.

مقدار Fillerها و Binderها در ماده اصطکاکی لنت تفاوت چشمگیری در میزان صدای جیغ تولیدی از لنت­های جلو یا عقب ایجاد می­کند. در این حالت افزودن اجزایی نظیر گرافیت،کربن و ترکیبات بهبود­دهنده لاستیکی می­تواند باعث کاهش صدای لنت شود. اضافه کردن برنج می­تواند باعث رفع ارتعاشات و همچنین تمیز­کاری دیسک و یا کاسه چرخ شود. اما یکی از مواردی که رانندگان اتومبیل گاه­و­بیگاه با آن سروکار دارند، صدای ناشی از لنت براثر ترمز کردن است. بعد از چندین بار تکرار این عمل، لنت‌ها ساییده می‌شوند و ضخامت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند که این امر عملکرد ضعیف‌ترشان را در هنگام ترمزگیری در پی دارد.

همچنین این حالت زمانی به وجود می آید که هوا در سیستم ترمز وجود داشته باشد. اگر لنت ها و دیسک ها بیش از اندازه گرم شوند مسافت ترمزگیری افزایش خواهد یافت. اگر به صورت منظم در هنگام ترمزگیری صدای جیر جیر می شنوید، زمان تعویض لنت ترمزها فرا رسیده است. نکته مهم این است که لنت‌ ترمز زمانی به صدا درمی‌آید که کاملا مستهلک شده باشد و اگر هر چه سریع‌تر تعویض نشود، فشردن پدال ترمز، به زودی منجر به از کار افتادگی دیسک‌های ترمز خودرو می‌شود.

۴٫موقع رانندگی با لنت‌های نو احتیاط بیشتری به خرج داده و آرام ترمز بگیرید تا لنت‌های نو هماهنگ شوند و سایش منظم داشته باشند. ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این لنت سالم باعث ایستایی خودرو و توقف خودرو نمی شود بلکه لنت های دیگر خودرو این کار را انجام می داده اند. در این مورد، قدرت ترمز گیری کاهش می یابد، ولی چون سه لنت دیگر این وظیفه را برعهده می گیرند تشخیص این ایراد غیر ممکن خواهد بود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
به برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران خوش آمدید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 19
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 379
  • بازدید سال : 1987
  • بازدید کلی : 103446
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی