loading...

برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران

به برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران خوش آمدید.

بازدید : 836
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 زمان : 13:01

خرید قسطی فرش ماشینی؛ فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید.

برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است.

تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. به نظر میرسد این فضا در دوران شاه عباس اول صفوی به اصفهان راه یافته و به اوج تکامل خود به عنوان یک عنصر شهری مهم دست یافته است. چنانکه دیده میشود، بسیاری از افعال پیشوندی در یافته های ما در این مقاله، دارای معادل های مرکّب گویایی در زبان فارسی هستند که نویسندگان میتوانسته اند از آنها در ترجمه بهره جویند. کیانی، 1374: 632) «لرد جرج کرزن» یکی از دولتمردان انگلیسی که در اکتبر 1889 میلادی برابر با ماه صفر 1307 ﻫ .ق از شهر مشهد دیدن کرده در مورد این ارگ حکومتی مینویسد:«.. از این تاریخ به بعد است که دیگر در ذکر وقایع شهر مشهد نامی از عمارات حکومتی چهارباغ دیده نمیشود و به عبارتی با پایان دوران افشاریه و آغاز حکومت قاجاریه، بنای حکومتی جدیدی جایگزین آن میشود. از سوی دیگر فضای چهارباغ نشان دهندة ارتباط قدیمی بین فضاهای سبز یا باغها با کارکردهای حکومتی و شهری حداقل از دورة صفویان به بعد نیز هست.

در بررسی وقایع دوران قاجارِ شهر مشهد متوجه میشویم که این بنای حکومتی جدید، در جنوب غرب شهر و متصل به باروی شهر بوده است. ساخت این چهارباغ در زمان شاهرخ تیموری را میتوان نشانة مرکزیت یافتن رسمیِ شهر مشهد به جای شهر توس به عنوان مرکز ناحیة توس در قرن نهم هجری و آغاز توسعه و شکوفایی شهر مشهد دانست که در ادوار صفوی و مخصوصا افشاری تداوم یافته است.نکتة دیگر علت انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت توسط طهماسب دوم صفوی، ملک محمود سیستانی و نادر و جانشیناش در بین شهرهای مختلف ایران بوده که جایگاه مهم این شهر را در این برهة زمانی یادآور میشود زیرا از اواخر دوران صفوی و با تصرف شهر اصفهان به دست افاغنه، شهر مشهد به عنوان بزرگترین و مهمترین شهر ایران پس از اصفهان بوده است. اما مدت پادشاهی شاه سلیمان و اقامت او در چهارباغ هم چیزی بیش از یکماه نبود و این پادشاهیِ کوتاه با کور شدن، بریده شدن زبان و در نهایت مرگِ او به اتمام رسید. این منطقه در حال حاضر تبدیل به روستای بزرگی به نام رادکان شده که مرکز بخش رادکان و از توابع شهرستان چناران محسوب میشود و مردم آن بیشتر به شغل کشاورزی و دامداری مشغولند.

از دو روش یافتههای توصیفی و استنباطی برای تحلیل دادهها استفاده شد؛ در تحلیل توصیفی، از توزیع فراوانی، درصد، انحراف معیار و میانگین دادهها و در بخش تحلیلی از آزمونهای تی تکنمونهای و همبستگی پیرسون استفاده شد. همچنین احتمالا اغلب ۲۲۴۳۹ قطعه سنگ گرانبهای تخت معروف به نادری شامل ۹۵۹۷ قطعه الماس، ۷۴۶۴ قطعه زمرد، ۴۶۸۲ قطعه یاقوت و ۶۹۶ قطعه لعل در همین زمان توسط آقامحمدخان تصاحب شده و در دورة فتحعلی شاه آذین بخش تخت معروف به نادری شده است.9پس از قتل آقا محمد خان در سال 1211 ﻫ .ق ، نادرمیرزا یکی از فرزندان شاهرخ افشار که در زمان تصرف شهر بدست خان قاجار، به هرات گریخته بود، از هرات به مشهد بازگشته و شهر را متصرف شد. بنابراین بیراه نیست اگر تصور کنیم که شاه عباس فضای چهارباغ را از منطقة خراسان اقتباس کرده و البته با تغییرات معین به اقتضای موقعیت مکانی و جغرافیایی شهر اصفهان و رود زاینده رود آنرا به عنوان بخش مهمی از الگوی آرمانی شهرسازی خود بکار برده باشد.

چنین به نظر میرسد که پس از ساخت ارگ جدید به وسیلة محمد ولی میرزا، عمارات چهارباغ علیرغم ویرانی حداقل تا سال 1228 ﻫ .ق هنوز پابرجا و قابل استفاده بوده است زیرا اسحاق خان قَرایی معروف به کُردِ قَرایی حاکم ولایت زاوه و تربت حیدریه در همین سال و متعاقبِ انعقاد عهدنامة ننگین ترکمانچای، با استفاده از ضعف دولت مرکزی با فریب دادنِ محمد ولی میرزا، برج و باروی شهر مشهد را به تصرف درآورده و در چهارباغ مسکن گزیده است. فریزر، 1364: 321)در دوره قاجار علیرغم تخریب کامل چهارباغ، محله ای را که قبلا عمارات چهارباغ در آنجا قرار داشت به نام محلة چهارباغ مینامیدند. یکی از دلایل این امر را میتوان در خرابیهای وارده بر شهر مشهد و عمارات چهارباغ در حملة آقامحمد خان و فتحعلیشاه قاجار و درگیریهای آنان با بازماندگان سلسلة افشار دانست. نکتة پایانی در رابطه با منشاء و سابقة فضای چهارباغ است که طی قرون سه و چهار هجری در منطقة خراسان بزرگ شکل گرفته و طی دورة تیموریان از رونق فراوانی برخوردار بوده است. ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای جهان است که جامعه عشایری آن تحولات سریعی را به لحاظ اجتماعی از سر گذرانیده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
به برترین مرجع تخصصی فرش ماشینی در ایران خوش آمدید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 375
  • بازدید سال : 1983
  • بازدید کلی : 103442
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی